تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

آبرامز M۱A۲ SEPv۳ | تانک جدید ارتش آمریکا

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های تانک آبرامز M۱A۲ SEPv۳ خواهیم پرداخت.

تانک قدرتمند آبرامز M۱A۲ SEPv۳

رویداد۲۴| حسین فلاحی: تانک M۱A۲ SEPv۳ نسخه مدرنیزه شده تانک اصلی میدان نبرد آبرامزمحسوب می‌شود که در خدمت ارتش ایالات متحده است. نسخه جدید حفاظت و بقای بیشتر و همچنین کشندگی بالاتری نسبت به نسخه‌های قبلی خود ارائه می‌دهد.

این تانک همچنین دارای پیشرفت‌های مختلف در فناوری، از جمله بهبود زره، ارتباطات، قابلیت اطمینان، پایداری و بهره‌وری سوخت است.

توسعه تانک آبرامز M۱A۲ SEPv۳

ارتش ایالات متحده برنامه‌های خود را برای توسعه و ارتقای سیستم آبرامز M۱A۲ نسخه ۴ (SEPv۴) به عنوان یک ارتقاء تدریجی به آبرامز M۱A۲ SEPv۳ اعلام کرد. هدف از این ارتقاء، بهبود کشندگی و بقا با ادغام فناوری‌های اپتیک و سیستم کنترل آتش بود.

تانک قدرتمند آبرامز M۱A۲ SEPv۳

طرح اصلی آزمون و ارزیابی برای  آبرامز M۱A۲ SEPv۴ قرار بود در سال ۲۰۲۳ به مدیریت آزمون و ارزیابی عملیاتی ارائه شود. در سپتامبر ۲۰۲۳، ارتش ایالات متحده برنامه  آبرامز M۱A۲ SEPv۴ را کنار گذاشت و برنامه نوسازی آبرامز M۱E۳ MBT جدید را توسعه داد. انتظار می‌رود آبرامز M۱E۳ از قابلیت‌های لازم برای مبارزه با تهدیدات در سال ۲۰۴۰ و پس از آن برخوردار باشد.

طراحی و ویژگی‌های آبرامز M۱A۲ SEPv۳

آبرامز M۱A۲ SEPv۳ طرح تانک اصلی میدان نبرد M۱A۲ را با کابین راننده در قسمت مرکزی بدنه جلو، برجک در وسط و سیستم برقی در عقب حفظ کرده است. این تانک با برخورداری از فناوری ماژول قابل تعویض خط تعمیر و نگهداری آسان ناوگان را فراهم می کند.

تانک آبرامز M۱A۲ SEPv۳ از یک سیستم رادیویی تاکتیکی مشترک دستی، انسانی برای اطمینان از آمادگی شبکه و همکاری با تیم‌های رزمی آینده استفاده می‌کند.

تانک قدرتمند آبرامز M۱A۲ SEPv۳

تانک اصلی میدان نبرد ۹.۷ متر طول، ۳.۷ متر عرض و ۲.۴ متر ارتفاع  دارد. این تانک توسط یک خدمه چهار نفره شامل راننده، فرمانده، لودر و توپچی اداره می‌شود.

تسلیحات آبرامز M۱A۲ SEPv۳

اسلحه اصلی نصب شده روی این تانک اصلی میدان نبرد، یک توپ ۱۲۰ میلی متری صاف M۲۵۶ است که می‌تواند M۸۲۹A۴ و گلوله‌های چند منظوره پیشرفته را برای دفاع از وسایل نقلیه زرهی، پرسنل و هواپیما‌های کم پرواز شلیک کند.

تانک قدرتمند آبرامز M۱A۲ SEPv۳

این تانک دارای یک سیستم تسلیحاتی معمولی با قابلیت کنترل از راه دوراست که با یک مسلسل ۱۲.۷ میلی متری ادغام شده است. یک مسلسل ۷.۶۲ میلی متری M۲۴۰ نیز به صورت هم محور با تفنگ اصلی نصب شده است.

سیستم دید و کنترل آتش

این تانک مجهز به مادون قرمز پیشرفته برای شناسایی اهداف است. آبرامز M۱A۲ SEPv۳ از فناوری امواج مادون قرمز بلند و میانی برای افزایش جذب هدف و شناسایی استفاده می‌کند. 

محافظت از خود آبرامز M۱A۲ SEPv۳

بدنه و برجک دارای یک محافظ زرهی جدید برای محافظت در برابر تهدیدات ناشی از بمب‌های دست ساز شده است. سیستم جنگ الکترونیک با کنترل از راه دور CREW Duke V۳ از خدمه در برابر بمب‌های کنار جاده‌ای محافظت می‌کند.

هر دو طرف برجک مجهز به پرتاب کننده نارنجک دودزا شش لول M۲۵۰ است. در سال ۲۰۲۲، سیستم دفاع فعال تروفی بر روی تانک آزمایش شد تا از ادامه میدان دادن آن در سراسر ارتش اطمینان حاصل شود.

تانک قدرتمند آبرامز M۱A۲ SEPv۳

شرکت جنرال داینامیک لند سیستمز در ژوئیه همان سال قراردادی به ارزش ۲۸۰ میلیون دلار برای تحویل نامحدود تامین کیت‌های آماده تروفی در قالب سامانهٔ دفاع فعال تروفی برای تانک‌های آبرامز M۱A۲ SEPv۲ و M۱A۲ SEPv۳ منعقد کرد که انتظار می‌رود تا اواسط سال ۲۰۲۷ ادامه یابد.

سامانهٔ دفاع فعال تروفی می‌تواند تهدیداتی مانند توپ بدون لگد، موشک‌های هدایت شونده ضد تانک، راکت‌ها و نارنجک‌های راکتی را شناسایی، طبقه بندی  و خنثی کند. توانایی آن در شناسایی سریع تهدید‌ها و محل پرتاب آنها، خدمه تانک را قادر می‌سازد تا اهداف را به طور موثر مورد بررسی قرار داده و خنثی کنند.

موتور و تحرک آبرامز M۱A۲ SEPv۳

تانک M۱A۲ SEPv۳ از موتور توربین گاز هانیول l AGT۱۵۰۰ استفاده می‌کند که قدرتی معادل ۱۵۰۰ اسب بخار دارد. واحد قدرت کمکی زیر زره، تانک را قادر می‌سازد تا در حین عملیات بی صدا کار کند. ژنراتور اجازه می‌دهد تا برجک بدون برق از موتور اصلی هنگامی که وسیله نقلیه در وضعیت ثابت است کار کند و در نتیجه راندمان سوخت بهبود می‌باید.

تانک قدرتمند آبرامز M۱A۲ SEPv۳

این تانک همچنین به سیستم‌های تولید و توزیع برق پیشرفته مانند دینام بهبودیافته آمپراژ، واحد توزیع نیروی بدنه بهبودیافته / ماژول‌های سوئیچ از راه دور مشترک و سیستم نظارت باتری مجهز شده است. این چرخ دنده شامل هفت چرخ جاده با یک چرخ دنده در عقب، یک چرخ دنده در جلو و دو غلتک برگشت در دو طرف است. ایستگاه‌های چرخ جاده‌ای اول، دوم و هفتم مجهز به کمک فنر‌های چرخشی هستند.

مشخصات فنی کلی آبرامز M۱A۲ SEPv۳

نوع تانک:  تانک اصلی میدان نبرد

توسعه دهنده: جنرال داینامیک لند سیستمز

اپراتور: ارتش ایالات متحده

خدمه: چهار

طول: ۹.۷ متر

عرض:۳.۷ متر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما
پیشخوان